Jonge kinderen leren anders, hoe werkt het kleuterbrein?

  • Inhoud cursus
  • Extra informatie
  • Inschrijven

We vragen tegenwoordig veel van jonge kinderen. Vragen we wel het juiste? En doen we dat op een kindvriendelijke en effectieve manier? Actueel breinonderzoek bij peuters en kleuters toont aan hoe hun brein optimaal tot ontwikkeling komt.

In deze cursus krijg je inzicht in de breinontwikkeling van het jonge kind. Dat stelt je in staat om een betekenisvol aanbod te maken met optimale ontwikkelingskansen voor alle kinderen. Je ontwerpt aanpassingen voor jouw praktijk aan de hand van het model 'Breinleren van het jonge kind' van Betsy van de Grift en in de bijeenkomsten reflecteren we daarop. Je scherpt je visie op goed onderwijs aan het jonge kind aan en kunt dat verwoorden naar het team, directie en ouders.

Doel:



Je krijgt inzicht in de manier waarop jonge kinderen leren, gezien vanuit de nieuwste onderzoeken naar ontwikkeling van het jonge brein. Je leert  aanbod en inrichting aan te passen aan de verschillende stadia uit het model breinleren, waardoor alle kinderen uit jouw groep optimale ontwikkelingskansen krijgen.

Doelgroep:

Leerkrachten 1-2, intern begeleiders

Data & locatie:


De bijeenkomsten vinden plaats op scholen van de deelnemers in overleg

(Cursusleiders Judith Maas en Susanne Hoogland)

27 september 2017

18 oktober 2017

15 november 2017

10 januari 2018


Den Helder (cursusleider Nanette Wagenaar en Lenneke Wisman)

4 oktober 2017

22 november 2017

17 januari 2018

14 februari 2018

Tijd:

14.30 - 17.00 uur

Register Leraar:

xhj9zgcrXU

Studiebelasting:

22 RU

Kosten:

€ 499,00 p.p.



Bijlage

Wij zijn de cortex van onze kinderen (Noordwest 10)